dimecres, 5 d’octubre del 2011

A propòsit d’una entrada del bloc VENT DE CARA

Senyors i senyores de la FECC i altres patronals, em poden explicar com aconsegueixen que el nostre sector sigui l'excepció a l'hora de mobilitzar-se per protestar contra les retallades? Ai, no me'n recordava, sí, ens van mobilitzar les patronals un 15 de juny i es van omplir la boca de paraules que ara s'han empassat, però en aquest cas es tractava de desmobilitzar una vaga convocada per UGT i CCOO (i per USOC en general, menys a la privada (?!?!?)).

Però ara, que han recomanat aplicar la retallada als salaris de pagament directe, és molt, molt difícil d'entendre que no hi hagi ni la més mínima reacció.

A sobre, si dic que es manipula i no es deixa parlar lliurement als treballadors/es del sector, se m’acusa de falta de respecte als meus companys/es. El que sí em sembla poc respectuós amb els meus companys/es és el paternalisme laboral habitual en les seves escoles, on a l'hora d'exigir deures som comunitat, però a l'hora de respectar drets són empresa "pura i dura". Han respectat el dret a la negociació col·lectiva dels seus treballadors/treballadores, amb l'aplicació d'una retallada al marge del conveni i les taules salarials? Això sí que és faltar-nos el respecte, a la nostra dignitat que implica els nostres drets com treballadors/es. Però, em sembla que sempre han considerat que els nostres drets s'havien d'aparcar a la porta de l'escola.

I amb tots els respectes, suposo que un delegat escollit pels treballadors/es pot representar més fidelment el que elles i elles senten i pensen, que no pas un representant de les patronals.
A la seva disposició, per seguir confrontant dos punts de vista que amb les retallades a la vista ara mateix estan radicalment oposats.

PD. Nosaltres ara tenim el vent en contra, i no de cara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada